Recuperem el nostres Furs
Homenatge a Enric Solà i Palerm
Enric Solà i Palerm
Col·lecció Bocins – Personatges, número 18
Àrea de Cultura de la Diputació de València
Aquest volum, publicat per la Diputació de València, és una reedició del llibre d’Enric Solà i Palerm, publicat l’any 2005 a l’editorial 3i4.
Aquesta edició és, com anuncia el subtítol, un homenatge, pòstum, a l’autor.
El volum s’enceta amb una semblança d’Enric Solà i una presentació d’aquesta edició. A continuació hi ha la presentació de la present edició.
La Introducció ja és la de l’autor, que afirma que “En les pàgines que segueixen s’intenta una aproximació al món foral valencià, allò que va ser, el que en resta i allò que ha de tornar a ésser.”
Efectivament, es tracta d’una aproximació amb un estil senzill i didàctic, evitant el registre administratiu i jurídic, que permet al lector llec en lleis d’entendre què representaria en la seua vida quotidiana la recuperació dels Furs. Uns furs, unes normes constitucionals que els valencians som els únics que en tenim pendent la recuperació després de l’abolició decretada pel Borbó, al començament del segle XVIII.
El cos del llibre s’articula en sis parts, que ens parlen de “Què ens queda d’allò que fou”; de “Les lleis i els costums de la pràctica antiga”; de “El dret civil valencià”; de “La compilació i el passat” i de “La compilació i el futur”, com ens anuncien els títols.
Finalment, aquesta obra d’homenatge es clou amb un recull fotogràfic, a mode de currículum activista pels Furs, de l’autor.

Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.